Let op: tijdens de toetsweek alleen telefonisch ziekmelden via 0513 657 310.
Sevenwolden Campus is onderdeel van Onderwijsgroep Midden-Friesland. Leerlingen met een mavo-havo- of vwo-advies kunnen in Heerenveen openbaar onderwijs volgen op twee locaties:
- Locatie Buitenbaan: onderbouw, leerjaren 1 en 2
- Locatie Fedde Schurer: middenbouw, alle leerjaren 3
- Locatie Fedde Schurer: alle leerjaren 4 en hoger
Samen verzorgen deze locaties het algemeen vormend onderwijs; mavo 1 t/m 4, havo 1 t/m 5, atheneum 1 t/m 6 en gymnasium 1 t/m 6.
Met ruim 1040 leerlingen is Fedde Schurer de grootste locatie binnen OGMF. Om je er toch thuis te laten voelen hebben alle opleidingen een eigen, herkenbare plek in het gebouw. Het hart van de school is de gezellige kantine waar je andere leerlingen kunt ontmoeten.
Locatie Fedder Schurer heeft verschillende faciliteiten. Naast een kantine en schoolplein waar de leerlingen tijdens de pauzes hun lunch kunnen nuttigen en ontspannen, zijn er rond de lokalen OpenLeerCentra ingericht waar leerlingen zelfstandig aan het werk kunnen. Op elk leerplein is een groot deel van de dag een onderwijsassistent aanwezig, die niet alleen toezicht houdt, maar de leerlingen ook kan ondersteunen bij het maken van hun huiswerk(planning).
Daarnaast beschikt locatie Fedde Schurer over verschillende vaklokalen, waaronder een inpandige sportaccommodatie en mooie sportvelden naast de school. Ook zijn er twee vaklokalen waar beeldende vorming wordt gegeven, een speciaal muzieklokaal, en twee practicum-lokalen voor de vakken natuurkunde, scheikunde en biologie worden gegeven. Instromers in havo-4 vanuit het vmbo of een andere school kunnen contact opnemen met het decanaat.
Wat voor locatie willen we zijn?
Op onze school nemen we de leerlingen mee op ontdekkingsreis. Ieder kind maakt een eigen ontwikkeling door, is daarin uniek en ontwikkelt unieke talenten. Daarom gaan we uit van verschillen tussen leerlingen. We moedigen elke leerling aan een eigen route te kiezen en kleur te geven aan hun eigen toekomst. Wij zijn initiatiefrijk, grensverleggend en waarde(n)vol. Zo durven we niet alleen anders te denken, maar ook anders te doen. Door ons onderwijs aan te passen aan de veranderende leerling in een wereld die van zichzelf continu aan verandering onderhevig is, zijn we in staat toekomstgericht onderwijs te bieden dat van waarde is voor elke leerling.
Zonder relatie geen prestatie!
Onze pedagogische visie baseren we op de motivatietheorie van Luc Stevens met als centrale begrippen drie basisbehoeften; relatie, competentie en autonomie. Leerlingen willen gezien worden, ervaren dat ze erbij horen en zich gewaardeerd voelen. Ze willen geloven in eigen kunnen, ergens goed in zijn en daaraan plezier beleven. Ze willen het zelf kunnen, hoewel niet altijd alleen. De interactie tussen docenten en leerling beïnvloedt in grote mate de kwaliteit van het pedagogisch klimaat en dus ook van de prestatie. Goede interactie maakt dat leerlingen gemotiveerd zijn, inzet tonen en zin in leren hebben. Wij verwachten een pedagogische houding van onze docenten die uitgaat van openheid, empathie en het bieden van vertrouwen en veiligheid. Maar ook dat ze leerlingen uitdagen, hen ondersteunen en het goede voorbeeld geven.
Onze school heeft een ruime ervaring als het gaat om het faciliteren van onderwijs in combinatie met een bijzonder sporttalent. Die aansprekende gedachte en manier van leren willen we als school breder trekken door leerlingen in de onderbouw te laten ontdekken waar hun talenten/ interesses liggen. Met interessante modules en een scala aan projecten in zg. projecturen.
Vervolgens dagen we hen uit in de bovenbouw om zich hierin verder te ontwikkelen middels een breed aanbod van routes (in ontwikkeling), zoals Kunst en Cultuur, Business, Science, Maatschappij en Media, Internationalisering en uiteraard (top)sport. Bovenstaande uitgangspunten hebben we kernachtig verwoord in de slogan: “Kleur je eigen toekomst, kies je eigen route!”